KADANG KADANG MAHU JUGA POPULAR SEPERTI TAMAN RASYIDAH UTAMA

PANAS! PANAS! PANAS!!! klik cepat.

Thursday, April 29, 2010

tempayan madu di tasik titiwangsa

fauziah latif selalu berpesan ;

jangan berumah di tepi pantai, anak itik jalan berdedai.
kenapa menyoal soalan yang bingai, kalau tak mahu bercerai berai.

entah kenapa makin hari aku rasa hidup aku macam nk dipukul mati pula, nak diterajang kaki pula yang pendek. seriusshit, hidup ini telah membunuh aku secara senyap dan perlahan2. sikit demi sikit dia tusuk tulang rusuk Hawa aku ini ahh arghhhh sakit bodoh! tak payahla tusuk betul2 guna pisau marjerin tu. agak agakla weh nak bunuh aku pun gune pisau tajam sikit boleh kann. pisau marjerin ni tumpul maka batin aku tersiksa. ugh.

biarkan orang mengata, jangan kau berdusta. apakah motif, jangan ditanya. aku pun sedang dimasuki air kepala ini. kerja banyak tak apa, takde masalah untuk aku. tp bila stress banyak, sumpah aku tak bole blaaah. ya, memang aku mengaku, masa interview dulu, aku cakap aku stress-resistant. bila panel tanya, "how you handle your stress?" maka aku jawab, " simple. i often eat chocolates to reduce my stress level, i make sure i eat vegetables (padahal sayur pun xmakan takat makan togeh je bolelaaa) and above all, what important for me is the existence of friends-circulation. i wil tend to share my problems with friends bcos i believe having the problem shared between people u comfortable with, will help you reduce the intensity level of stress. sharing is caring lorr." itu jawapan berhemah aku dulu. tp bila skarang kawan2 pun xde. aku balik rumah utk tido je, apa motif hidup aku??

aku taknak mati akibat tekanan melampau. aku nak mati dalam senyuman walaupun amal ibadah aku tak berapa cukup. tapi at least aku tahu aku dah live my life to the fullest. apa makna hidup ni tanpa keluarga? kawan kawan? kekasih? teman lelaki? skandal? aku tak main skandal2 nie. aku dah mula menuju ke arah kebenaran. pengakuan berani mati daripada seorang aku.

sinopsisnya, aku mahu hidup aku yang dulu. yang tiap2 hari balik disambut hilai tawa anak anak. teh panas dan kuih keria siap terhidang di atas meja kopi bulat di ruang tamu buatan si suami. dan anak anak pula menarik baju uniform mak sambil berkata "mama mama nak jam ben 10" dan aku dengan penuh kasih sayang, terus terajang budak itu terkeluar dari tingkap. dan akhirnya, sii suami meratap kesedihan yang melampau, dia cucuk kaki aku guna pisau marjerin. sampai hati kau, abanggg!! *kesan pengaruh drama indon yang menjadi2 pada masa kini*

yang benar, cukupla ya Tuhan kau bagi aku kebahagiaan hidup ditemani kawan kawan sejati. kadang kadang aku cemburu lihat orang lain balik kerja disambut high-5 anak buah di depan pintu. tapi aku, jangankan anak buah, anak kura-kura pun belum tentu mahu layan hidup aku yang kosong ini. binatang sekarang juga pandai memilih.

entah apa salah aku, dpaat hidup mcm ini. aku nak kawan2 dulu semula. aku nak mereka ada setiap masa utk diluangkan bersama aku. pillow talk bersama girlfriends adalah perkara yang aku akan rindu sampai bila pun. tolong percaya, ia terlalu nikmat untuk dikongsi bersama.

hingga ketemu lagi ya. aku rindu kau, wahai kawan dan turut merindui kau juga, wahai masa lalu. :(

5 comments:

dieja yusoff said...

amal aku suke baca blog ko sebab ayat2 ko yg klaka menghibur hati ku yg duka nestapa hahahaa

AmalinaOmar said...

kalau kau nk tahu, aku pon baca blog aku untuk hilangkan duka nestapa jiwa ni hah. sendiri buat sendiri gelak. haha. mari join aku!

fiq said...

haha tau xpee.xleh blaa ;)

f4r_e4st said...

nok...ak pun rindu bangat ngan ko doh..seyes..pas ak call ko mse henset talk (ganti pillow talk ko), ak nak nangis tp kaber macho la wei...sedih coz ak pun act mengalami bende yg sme ngan ko..ak windukan zmn blaja ak, kwn2 sekeliling...xde prob, study je kje (padahal gi melalak xhengat)...waaa...windukan waktu itu..kalo ak doraemon, dah lme ak mintak nak msk mesin mase, nak gi blk 5 thn yg lps..nak gak ak nengok bertape naive nye ak mse tuh...mse xknl pe itu kentut dpn mke org...sgt ironi disitu..wah!!! kalo la ad, tp sile brenti brangan ok..doraemon xwujud..(kalo ujud pun, ak nak mintk jd kaye raye kalah si owner maxis tuh)...mrilah kite hug (virtual je ok)..haha..kalo ad mse, kite ketemu lgi..ak mau trn johor lgi..kali neh ak nak hangout ngan korg n pekene mee bandung muar...nak2

criuson said...

Saya sambut awak.... MAHU?