KADANG KADANG MAHU JUGA POPULAR SEPERTI TAMAN RASYIDAH UTAMA

PANAS! PANAS! PANAS!!! klik cepat.

Thursday, December 24, 2009

antara 2 perkara

perkara 1:

i've come clean with ibu and abah, telling em we're not gonna able to make it anymore. we headed to different path of life. and Thank you Allah, as they easily accept my decision. We're not good enough to make it to the next stage, and my parents are good enough to tell.

Speaking of the above, aku rasa my top priority now lies on my family. above all, the have made a significant effect towards my life. now and hereafter. oh not forgetting, friends as well. of course. aku macam baru sedar sebab selama ni tak pernah terlintas untuk share problems dengan mereka. tak kira adik2 kakak atau ibu abah. tapi memandangkan, ibu abah tahu dengan siapa aku berkawan, sampai tahap mana kami dah pergi, its good to know that they're silently holding my back in any case.

ibu, strict dan garang. standard cikgu2. tapi at certain point, she does it very well. sampai aku terdiam dengan some point yang dia utarakan. tapi kadang2 dia mungkin tersilap pandang dengan kebaikan seseorang by physical. yes, i mean physically macam tengok orang itu rambut merah kuning hijau blonde, muka berparut kesan ditetak sana sini, orang itu dianggap tak sesuai kawan dengan aku. kalau orang itu bersopan santun, rambut sikat tepi, jalan pijak semut pun tak mati, orang itu baru sesuai dijadikan kawan. tapi zaman sekarang lain, ibu. zaman dah berubah bukan.? don't judge a book by its cover. tapi alhamdulillah, after a little explanation i gave. here and there, she looks satisfied. but whatever it is, ibu tetap ibu. and, i love you =)

abah, such a soft-spoken person i ever met in my life. dia tak garang. tapi at contrary, bila beri nasihat, ayat2 agak pedas dan membunuh. standard seorang penceramah / fasilitator BTN. but he always make me comfortable with every single word he gave. he's a total heart-winning man. dia tak pernah kisah dengan manusia lubuk mana aku nak jadikan kawan. yang rambut merah, yang tindik pusat, yang rambut karat, semua dibenarkan. as long as, aku pandai jaga diri, tidak terikut2 perangai bukan2, cukup bagi dia.

we actually having this small father-daughter discussion just now. and surprisingly, i have no idea, he would agree with me. walaupun mungkin nampak salah itu pada aku, dia tetap ada dimana saja keputusan aku memihak. supporting me all the way through, let me choose my own path and ensuring im still on the right track. but that doesn't mean dia mem'khinzir' buta menyebelahi aku walaupun hakikatnya, salah berpihak pada aku. no way. he just being diplomatic. aku berada pada pihak yang salah (pada pendapat dia) tapi keputusan aku ditambahbaik denagn beberapa point yang dia rasa berguna untuk aku. dia faham jika tiada jodoh, walau apa saja masalah, selesaikan dengan baik. jangan ada yang memusuhi. jangan buat orang membenci kita. and again, abah masih cakap begini, untuk kesekian kalinya, "abah terima siapa saja kawan yang amal nak kenalkan, yang penting amal rasa itu bagus untuk amal, then go on."and again, i love you =)

family values takkan pernah hilang dari nature kita as humanbeing. konteks keluarga bukanlah adik beradik ibu bapa saja. sepupu, makcik pakcik, semua adalah keluarga. jadi, bila salah satu ikatan dah mula longgar, patutkah itu kita anggap family lagi? tapi untuk tidak bertindak kejam, mereka tetap ada dalam hati. by all means, aku tak ada hak untuk putuskan dan buang ikatan itu dari keluarga kita. biar aku bertukar pakwe, tapi aku tak mahu hilang keluarga. and with that, with all my heart and soul, im begging u, my dearest cousin, bring the happiness back. we used to have such a freaking-great laugh moment back then. and i soo badly missed the moments. sob. :'( i miss u all.

pengajaran 1 : never put your family behind. because no matter what, they will always be there for you. holding u up to where you belong.

perkara 2:

hari ni result PMR keluar!! oh kenapa aku excited lebih dari batas ini. ohh of course, i read ur mind guys. hahah. adik yang tersayang telah mendapat 8 ketul A dan seketul telur gred B for her PMR. A untuk Amalina (iaitu saya, bertindak sebagai kakak kesayangan) dan B untuk Bahasa Arab. syabbas inspektor shahab! eh itu arab kaa.? whatevaaa.

btw, congratulations. and sudah tentu tentu aku bangga pada kamu, aainaa! ceh zaman aku dulu, dpt 3A pun dah bangga tahu. sampai boleh pusing keliling kampung, tiba tiba mood untuk menziarahi kaum kelurga terdekat timbul, maka dapat collect duit hasil usaha jaya dapat A dalam PMR. zaman sekarang, orang pandai dah ramai sangat. amat tak unik. tapi tetap aku bangga terhadap kamu, aainaa. sebagai seorang kakak yang mengenang jasa, ini bermaksud, aku kena mengerah tenaga bertungkus lumus mencari nafkah untuk bagi reward pada dia. sudah, dahla tengah sengkek. apa mahu bikin. oh dulu kecil2 masa di sekolah tadika, ada belajar buat origami bangau. boleh juga hadiahkan beliau, origami comel itu. comel kan saya. (",)

muka muka excited semasa sesi berpeluk cium kesat hingus di tudung dan lengan baju, tanda terharu ketika mengambil keputusan sebentar tadi:
ini kakak contoh. sangat baik kerana menemani adik yang menggigil2 mahu mengambil keputusan.

adik tengah bermonolog; aku tak percaya. aku tak percaya. aku tak percaya cinta. tibe.
dia punya tak percaya hingga kertas itu digegar2 nampak tak special effect gegaran di slip itu?

kesukaan dan keterujaan beliau sehingga senyum isi pipi semua terkeluar. kantoi ko gemok.

terpaksa menayangkan keputusan adik disini kerana slip keputusan aku sudah buruk dan tidak valid lagi untuk dipaparkan pada umum. sudah dimakan usia. *alasan*

lepas ini, adik ini akan dipos jauh dari rumah. ke boarding school lagi gamaknya, maka, di rumah kediaman Hj Omar ini akan tinggal 4 ketul saja yang akan menghabiskan sisa sisa hidup memperjuangkan nasib orang jawa seperti kami. yeah! jawa rawks!! tibee.

pengajaran 2: kalau ibu cakap study, pegi study. kalau abah cakap sembahyang, pegi sembahyang. bukan main dam haji. faham?

No comments: