KADANG KADANG MAHU JUGA POPULAR SEPERTI TAMAN RASYIDAH UTAMA

There was an error in this gadget

PANAS! PANAS! PANAS!!! klik cepat.

Tuesday, December 29, 2009

nah. di ambang senja.

aku sensitif betul kalau berbicara pasal senja. bukan apa, selalu terbayang2 di pancaran mata, waktu Ziana Zain dan Awie berduet lagu senja nan merah kat juara lagu ke hape zaman aku darjah-darjah dulu. aku ingat, kak ZZ pakai baju merah. bila dia tarik suara part yang aaaaaaaaaaaaaahhhhh~ meraaaaaaaahhh~ tu, hambik kau sebijik! bontot die lentik gila. bayangkan, sampai aku yang duduk depan tv nie, boleh terpelanting jauh 5 meter ke belakang! ah penangan sungguh.

post kali ini bukan nak cerita kat orang betapa aku minat ziana zain. tidak lah. aku cuma idamkan bontot lentik seperti dia. nah! aku tahu susah. aku berangan ajelah. yang kau pergi percaya badak badak siapa suruh.

sudah maghrib pon waktu sekarang. tapi aku belum boleh bangkit dari tempat duduk keramat ini. dengan dalam kepala otak aku ini, macam2 aku fikir sebenarnya. randomly. hanya untuk berkongsi kasih. eh tiba tiba kasih apa pulak ni. agak bingai disitu. no, i mean, im going to share a lil bit of thoughts here:

1
berita pasal drummer A7x, James 'The Rev' Sullivan, mati merampas tumpuan aku hari ini. biar betik kau dah mati? tapi i know it wont be such phenomenal like when MJ's died months ago. somehow, i must say i was a bit devastated with this. muda lagi kot mamat tu. tapi orang kata ajal maut di tangan tuhan. aku bukanlah nak mengagungkan dia. cuma risau ape yang akan jadi pada aku ini setelah kematian suami tercinta. ceh apasal tiba tiba mengenang nasib diri yang tiada kaitan darah langsung dengan The Rev tu. siaak. maghrib2 berangan. baik, ini cuma berangan sahaja. tiada kaitan dengan mereka yang sudah mati atau hidup lagi.

2
zaman sekarang ini, teknologi canggih. dunia dah majulah katakan. nak cari video blue, senang gila. bersepah2. tapi bukan itu yang aku runsingkan. aku pelik kenapa semut kat rumah aku dah pandai main laptop. !#$^*&#@$ yang aku hairan, tangan dan kaki dia kecil sahaja. taik hidung Hanna lagi besar tapi impak yang semut ini tinggalkan pada organ dalaman lappy aku, memang wowww! sialan. tak tahu macam mana nak halau mereka dengan cara baik? yang pasti, aku takkan gunakan ridsect atau panadol soluble. mungkin cuma perlukan sedikit psikologi. huh. aku mengeluh.

3
hidup ini confusing, bukan? sebenarnya aku naaaak sangat orang tahu, aku sebenarnya gemok. gemok berissi. bukan gemok macam syanie. gila lah kau. maksud aku, aku betapa tak boleh terima bila orang cakap aku kurus tapi hakikatnya, kau lagi gemok dari aku. dah dah. merepek je ni. sebenarnya mahu bagi motivasi pada diri sendiri untuk rajin mengemas katil dan membuka tingkap setiap pagi selepas bangun tidur.

4
berfikir tentang keistimewaan diri sendiri, aku banyak belajar dari orang lain. eh, silap. orang lain macam banyak belajar dari aku. aku pandai ambil gambar gaya bebas. boringlah tengok orang gambar gaya comel. ceh, ini pun semua orang tahu. tak kiralah, aku tetap anggap benda ni istimewa. aku pandai buat mata juling sebelah saja. hey, dan bila dpat tahu ada yang berjaya membuat gaya ini juga, sumpah aku begitu suka! haaa kan senyumm lagi. =D tapi ade satu saja lagi yang aku impika dari dulu mahu buat tapi masih belum berjaya. aku belum pandai mengubah diri menjadi ultramain gaia. mungkin belum cukup latihan lagi ;(

5
bila sebut pasal perempuan saja, mesti dikaitkan dengan merah jambu. ramai perempuan suka merah jambu. tapi kenapa aku cuma suka jambu air. tidak pernah suka warna itu. rasa kekok sekali nampak macam keperempuanan sangat. aku cuma respect merah jambu sebgai warna rasmi breast cancer campaign. tahniah. at least kau ada kesedaran tentang warna itu.

ini antara sebab orang cakap, waktu maghrib ni banyak syaitoon berkeliaran. aku salah seorang mangsa yang berjaya dipengaruhi minda dan normanya.

6 comments:

Razman said...

cian ko dh jadi gila...siyez aku sdey owner blog ni dh gila..ko mati cpt sket ekkk... pliz....

.rafiq. said...

tak habis-habis tengok belu. orang dalam belu pun nak menyampah tengok kau tahu. haha

AmalinaOmar said...

razman: belum gila lah. ini permainan jiwa. ceh tiba tiba jiwang pule.

rafiq: aku tak tengoklah!! aku ckp sbg wakil kau.

Fatul Akrul Ramli said...

seronok ah tu tengok blue.. ish2

hannamaruku said...

weh kau ni apebende nak memperkotak katekkan taik hidung aku.

kau bayar royalti sekarang jugak sekarang wehhhh sekarang la.

迴轉壽司Mika said...

,徵信社,尋人,偵探,偵探社,徵才,私家偵探,徵信,徵信社,徵信公司,抓猴,出軌,背叛,婚姻,劈腿,感情,第三者,婚外情,一夜情,小老婆,外遇,商標,市場調查,公平交易法,抓姦,債務,債務協商,應收帳款,詐欺,離婚,監護權,法律諮詢,法律常識,離婚諮詢,錄音,找人,追蹤器,徵信,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信社