KADANG KADANG MAHU JUGA POPULAR SEPERTI TAMAN RASYIDAH UTAMA

There was an error in this gadget

PANAS! PANAS! PANAS!!! klik cepat.

Sunday, December 27, 2009

indah rupanya suasana pagi =D

dang~ kantoi sudaaa. selalu bangun lambat, lalu tidak pernah merasai ape itu pagi yang gelap kini sudah terang. eh ternyanyi nyanyi kecil pula. bercakap didalam hati.

Selamat Pagi, MALAYSIA!

perangai aku bila bangun pagi2, mesti nak pergi cari kekasih hati dahulu, dan bagi ciuman pagi yang menyegarkan. tak kisahlah walau belum gosok gigi sekalipun, dengan rambut yang kiri dah pergi sebelah kanan, dengan taik mata yang memnuhi ruang pandangan aku, ditambah lagi dengan seluar yang salah parking tali seluar dah terpusing ke bahagian belakang. formal sungguh rupa aku waktu bangun tidur. cantik. sudah, pagi2 mahu orang buat termuntah telur setengah masak dengar aku ckp begini.walau ape pun, si kekasih hati tak pernah merungut, tak pernah bising mulut aku busuk. betul tak fb? bangun saja, terus on lappy, dan jumpa encik FB dan bagi ciuman pagi as a lil bit of refreshment. bunyi macam desperado. tapi its a fact! rawrr~ hidup i sekarang cuma ada FB sbagai peneman hati yg gundah gulana dan perut yang porak peranda. wee.

ada jenis orang yang bangun pagi2, tak gosok gigi lagi, terus pergi sarapan. dengan penuh confident, pergi dapur dengan muka serabai tahap babun bontot merah, lalu join table dan makan dengan orang lain yang sudah sempurna sifatnya. tak malu ke. hey, itu aku. haha. pakcik aku selalu cakap, bangun pagi jangan gosok gigi, terus pergi sarapan sebab enzim2 yang ada dlm saliva kita akan lebih cepat bergerak dan melancarkan metabolisme atau sistem pelawasan. jadi sebagai seorang manusia yang berjasa kepada bangsa dan negara, aku bangun pagi2, tak perlu gosok gigi, terus makan McD. harap maaf, this is not applicable to dine-out breakfast, people. kalau orang jaga kaunter di McD pun tak mahu entertain your order, kau faham sendiri ah mengapa. kan? save your environment. jimatkan penggunaan elektrik. itu pun, kalau kau guna berus gigi elektrik yang vibrating itu. bukan vibrator. ;)

hey tahu tak perangai paling common manusia bila bangun dari tidur? maksud aku, bila bangun saja, apa benda pertama yang orang akan buat. macam:


mungkin akan tekup muka dengan bantal lembu?


mungkin akan bangun dan pergi ke cermin, dan senyum seraya berkata " kau masih cantik sperti dulu".
peh ini stok yakin gila ah. bagus!


mungkin akan menggaru garu bontot dahulu?


mungkin akan capai towel dan terus bungkus badan. ini hanya sesuai untuk golongan yang tidur bogel.
bahaya oh kalau orang minyak datang, free of charge wa cakap lu.


mungkin akan terkapai kapai cari handphone bawah bantal, bawah selimut, dalam seluar, bawah katil dan text sumone, "moooooning sayanggg!"
eh awak yang baca, kenapa senyum2? =)


mungkin juga ada yang terus lompat dari katil dan buat sit up dan berlari lari anak?
siapa yang buat begini, angkat hidung. aku ada ganjaran untuk golongan ini.


mungkin juga ada yang bangun dan tembak diri sendiri sebab tak sabar tunggu mati.
ok dah, ini buang tebiat.


itu contoh2nya. tapi kalau aku, memang akan cari kekasih hati dahulu. encik FB tercinta. update status, cakap gudmorning, senyum sorang2, cakap seorang2, lepas itu sambung golek2 atas katil. macam kambing golek. Ya Allah, sedapnyaaaaa! kalau mahu, cubalah.

kambing golek, here i come! *motif pembunuhan tidak dikenalpasti.*

orang kata, kalau nak tahu perempuan itu cantik sebenar, lihat muka dia waktu tengah tidur atau baru bangun tidur. nah, ini muka aku waktu bangun tidur. ada siapa2 nak cakap aku cantik?

notakakitakpakaistokin: benci bila bangun pagi2, bau air liur basi sendiri.

3 comments:

Razman said...

buruk..jujur x aku?

.rafiq. said...

gila nak termuntah aku tengok ko. bau busuk. haha

AmalinaOmar said...

razman: nanti aku belikan choki2 sebagai ganjaran tidak berani berkata benar.

rafiq: busuk2 ni ade org suke jugak. mcam kau. haha