KADANG KADANG MAHU JUGA POPULAR SEPERTI TAMAN RASYIDAH UTAMA

PANAS! PANAS! PANAS!!! klik cepat.

Thursday, January 7, 2010

life is to learn.

kekusutan bertambah kutu bila fikir hal hidup ini. aku ingat bila masuk tahun baru, cerita lama orang takkan heran lagi. aku ingat bila masuk tahun baru, aku dah malas nak pandang ke belakang lagi. takut ada hantu yang kejar. aku ingat bila dah masuk tahun baru, aku punya semangat baru yang tak boleh digugat sesiapa pun. tapi aku silap. aku goyah. sedikit.

buat manusia sekeliling alam yang menghuni dalam dunia ini, aku ada sistem pesanan ringkas untuk every and each one of you. ambil pesanan aku ini, simpan dalam kotak fikiran masing2, dan tolong jangan peduli kalau benda ini tiada kaitan dengan hidup kau atau kau sekalipun.

untuk para lelaki yang konon konon gagah kental jiwa tak leleh tapi KEPOH macam sial, please dont judge people sesuka hati ikut perasaan sendiri. maaf kalau ada yang terasa. benda ini ditulis memang dengan niat buat kau dan kau yang berkenaan terasa dan sedar diri sebenarnya dunia ini adil dan pandai bertindak sendiri tanpa perlukan khidmat kau semua.

aku faham semangat setiakawan yang tinggi dalam diri kau orang mendorong kau semua meletakkan sesuatu yang tidak adil bagi aku. pernah setiap dari kau tahu cerita sebenar yang jadi? aku boleh jamin, tak ada seorang pun dari kalangan kau semua yang tahu apa yang jadi. makanya, aku tak perlu penilaian bernas dari pihak kau semua. amat tidak perlu. aku juga rasa amat tak perlu untuk aku adakan press conference semata mata untuk bersihkan nama aku balik di kalangan kau orang semua. aku percaya dengan Tuan Punya Dunia di atas sana. Dia berhak menghukum kalau salah itu pada pihak aku atau sebaliknya. walau betapa teruk nama aku dipermainkan dan dijadikan isu sesama kau semua disana tanpa ada kebenaran yang betul2 pasti, kau semua buat andaian sendiri, dengan mendengar cerita dari satu pihak saja, itu sangat tidak adil bagi aku. letak diri kau dalam keadaan aku. simple. kau akan faham. sesuatu yang tidak rasional akan lebih buruk bila cerita cerita ini diadaptasikan dengan rumors atau khabar angin yang kau dan aku sendiri kurang pasti kesahihannya.

aku tahu masalah aku dan dia memang menarik perhatian semua. tapi aku tak pernah minta semua jadi. kalau kau percaya takdir, kau takkan cakap banyak. aku yang tanggung, pernah kau semua tahu betapa sakit? i believe in karma. day by day, sedikit demi sedikit aku dapat tahu kebenaran yang memang pasti itu bukan salah aku.

yang buat hati aku rasa macam ditumbuk terajang, bila aku dapat tahu cerita ini secara tiba tiba. out of the blue. tak pernah terfikir perkara begini akan jadi. its just unexpected. kau semua zalim kau tahu. kejam sebab judge aku begini. kau yakin ke apa yang kau cakap itu betul? kau yakin tak?? bagi siapa yang initiate this story, kalau kau betul2 jantan dan lelaki, talk to me. aku takkan pukul kau. aku cuma nak tahu kenapa. aku taknak bersihkan nama aku. its too late sebab fikiran kau semua dah diracun dengan benda yang tak betul.
semua tuduhan tak berasas yang setiap dari kau orang letak pada aku, aku tahu ia tak significant langsung dalam kehidupan aku sekarang. sorry to say para lelaki yang aku maksudkan sekalian. aku diam tak bermakna aku kalah. walau kau semua fikir aku kalah. tapi aku tahu aku kalah dengan maruah. aku cuba persetankan benda ini. tapi aku perempuan la weh. perempuan jiwa kaca. dem. fragile gila babi. mana aku boleh tahan!

ok cukup. kalau kau rasa aku batu api, aku haiwan perosak, aku bakteria kecil, dengar sini aku nak cakap. aku bukan seorang kawan yang baik sempurna cukup sifat. dunia dan akhirat, bukan. aku cuma mampu lakukan yang terbaik dengan memberi sesuatu yang paling jujur untuk pertimbangan kawan sendiri. aku rasa, itu perkara paling baik yang aku mampu lakukan. aku takkan pernah mahu lihat kawan sendiri hancur. tak pernah mahu rosakkan hidup kawan sendiri dan tak pernah mahu lihat kawan sendiri merana. kalau kau jenis kawan begitu, learn from this. at least i tried.

why dont you, guys? be rational. be professional.


5 comments:

wHoSeNa said...

yeah!!!
go..go..ina...
same goes to me..
lelaki kepoh..mulut mcm *lahanat*..
btw...ape pun ur prob..i'm believing on u...chaiyok!!

fiq said...

chill baby.=)

AmalinaOmar said...

una: aku xdela ckp sume lelaki mcm tu. tp ada certain lah. yang belajar sampai degree tp otak macam sial takde darjah. ceh emo lagi emo lagi. tidak! hah. thanx una for such support! =)

AmalinaOmar said...

fiq: thanx awakk. wil do =)

Anonymous said...

My confession. Between me and her. i'm the one who should be blamed for all the things happened..its me my dear friends..mgkin dlm hidup aku, inila benda paling bodoh yang aku pernah buat. menyumpah seranah org yg aku sayang selama 4 tahun. what a stupid person i am.aku mengaku, aku terlalu mengikut darah muda aku, xberfikir panjang.aku tak tau kenapa aku boleh jadi mcm tu. what a shit i am..bila aku duduk sorg, termenung, aku fikir..selama ni aku seorg yg sabar. sabar melayan setiap kehendak dia. xpernah sekalipun aku tiggikan suara pd dia.xpernah sekalipun aku melihat dia dgn mata perasaan marah. xpernah sekalipun terniat dlm hati aku utk menyakiti dia.xpernah sekalipun aku ingin buat dia menderita. xpernah sekalipun aku ingin melihat dia menangis because for me, her tear is very valuable. each drop of her tear will remove all my ego, semua rasa marah aku...from my heart, what i'm most wanted to do is just to make her happy dunia dan akhirat, to make her laugh, to make her smile.aku sentiasa melayan setiap kemahuan die sedaya yg aku mampu, aku sanggup tak mkn semata-mata utk belikan dia hadiah.aku sanggup buang segala-galanya sbb dia.this is all because i wanted her to smiles..owes smiles. because that what happiness meant for me..tp aku tau, aku bukan insan yg baik selama ni, aku bodoh, aku jahil.aku tak sempurna.aku bnyk kelemahan. kelemahan yg aku xnampak. aku manusia buta. buta dgn sifat amarah aku. menyesali sesuatu yg kita dh lakukan mgkin xdpt nk kembalikan keadaan seperti waktu dulu. xdpt membuahkan rasa cinta dlm diri kita semula. but i'm doing the best i can do.regreting what i have done to her till death.if by death forgiven will be given to me, then i'm willing. this is not just a words from a stupid man like me but this is what a stupid man like me will do utk tebus kesalahan aku padanya.i made her heart broken to pieces until it is impossible to be back together. ya Allah..aku hambamu yg paling hina. tak tau menghargai seorg insan yg kau ciptakan utk aku. aku xlayak utk di cintai oleh sesiapa pun. aku takut dgn diri aku sendiri, takut yg teramat sangat. aku xkenal lagi siapa diri aku. aku benci diri aku. aku xkn maafkn diri aku for what i've done to her. maybe this is the end of my love. wont be any love after this. i dont want to be that stupid person ever again. i really-really scared of myself. my own self. my own sin. i'm begging u all don't ever-ever blamed her again. i'm the one responsible for all of this. please friends..do whatever u want with me but please left her alone. she deserved happiness. sincerely from ursinner friend..Abdul Halim Mohd Hassan.