KADANG KADANG MAHU JUGA POPULAR SEPERTI TAMAN RASYIDAH UTAMA

There was an error in this gadget

PANAS! PANAS! PANAS!!! klik cepat.

Monday, November 30, 2009

musim mengawan

hey guys.
bersua kembali dalam rancangan titian kasih meniti ke syurga episod kali ini. kita akan mengupas lebih mendalam isu isu perawan atau sawan di musim mengawan. kali ini saya bawakan seorang tetamu jemputan yang tidak asing lagi, sebab beliau memang warga asing. kita jemput naik ke pentas bakal perdana menteri kita kelak, PUAN NANAAAAA....

"hoi sape main drum cepat ketuk drum sekarang! tak saspen ah muzik latar kau"

ok dah berhenti mencarut sekarang. bukan. mengarut. para pembaca tegar sekalian, jauhi dadah. seperti dijanjikan, ini gambar hasil coretan tangan aku di muka nana sempena majlis pertunangan beliau. peh kata ganti nama ketiga yang aku gunakan adalah BELIAU. nampak sangat aku menghargai dia sebagai seorang rakan sehidup semati yang sanggup berbakti kepada tanah. sebagai CIK andam terhormat apda hari itu, aku solek nana dengan penuh teliti dan berprinsip. biar pecah di perut, jangan pecah di muka. anda boleh cekidaud gambar2 ini. kalau cantik, janganlah puji secara keterlaluan. sebab saya ini mudah bongkak kepada diri sendiri. lalu bila berjalan, mulalah susah bernafas sebab hidung kembang kempis tanpa henti. kalau tidak cantik pula, janganlah mengutuk beriya2. cakap sahaja,

"kau lukis ape ni bodoh. buruk nak mapos. sumpah aku tak mahu ambil kau solek aku."

macam ini pun cukup. lepas itu mesti seminggu kau tak nampak aku keluar bilik atau keluar rumah. sebab duduk menangis seorang diri bagai dilaknat macam hape. terima kasih.


perempuan ini memang cantik. maka ia buat kerja aku lebih mudah. bak air dicincang tidak akan putus.


nana kata nak yang simple. itu pun, aku dah solek begini, tiba2 beliau jerit macam histeria. "eh kenapa selama ni aku tak sedar aku cantik begini??" ini ayat aku. darn.


walaupun nana bukan bertunang dengan golongan seperti datuk K, aku mahu juga nana kelihatan seperti datuk Siti. Datuk Sitipah.


she's prettier than u think. she's sweeter than u can imagine. ily!


here are my fellow cliques. dengan tunangan orang. nak tahu mana yang single dan cantik? boleh hubungi aku sekarang. desperado gilaaa siaaaaak!


eh eh kenapa cantik sangat. aku saja cakap begini, mahu kau semua termuntah paku dengar ayat ini.


ini pula baie yang bertunang. bukan ke aku dah mention, sekarang ini musim mengawan! semua orang nak bertunang. dalam minggu ni saja, dah 4 orang kawan aku tunang. n surely, im happy for u guys.!


sebenarnya dah takde modal ucapan apa perlu bagi kalau pergi majlis pertunangan orang. ayat biasa sering begini;

" Tahniah geng. kau dah bertunang. kawen jangan lupa jemput ya. cium pipi sikit meh! "

tapi aku nak tukar tradisi. nak ucap begini;

" gila kau bertunang lama2? tak payah doe. ko kawen ajela. membazir hantaran. ok dah meh aku raba kau sedikit. esok kau dah kahwin, aku dah takde can nak raba kau!"

7 comments:

.rafiq. said...

haha comel2 sumenye. mane satu watak utama ni? aku boleh tak perasan pulak.

AmalinaOmar said...

kau nak yang mana? aku yang kau taknak.haa tulah aku. =D

Razman said...

kalau nak jimat lg, xnak bzir hantaran, maen raba2..nti kantoi leh kawen free..btol x?

AmalinaOmar said...

cet tak membantu sungguh. dat doesnt apply to pihak lelaki tunangan orang. gila kau!

PheCkaboO ™ said...

waaaaaaaa...merah makngah! hew2

Anonymous said...

lin...haahh..bg aku gelak puas2....hahaaaa

posted by dian

AmalinaOmar said...

gelak la kau puasss2 dian. haha