KADANG KADANG MAHU JUGA POPULAR SEPERTI TAMAN RASYIDAH UTAMA

PANAS! PANAS! PANAS!!! klik cepat.

Friday, September 25, 2009

aktiviti berMOTIFkan persaudaraan.

hai semua umat.
rasa macam sekejap sgt, dah habis seminggu kita beraya. by today, saya amat pasti most of ur families dah pon balik ke pangkuan rumah syurga masing2. same goes to me. sebenarnya semalam lagi they've gone off back to kuala lumpur. hati hampaaa bila tibe masa untuk mem"babai" mereka. maklumlah, dah hampir seminggu bersukacita bersama2, tiba2 kena berpisah. aduh. menggamit jiwa kecewa.duh!

but people,
as they days went by, i'm sure there are a lot of stories to share, a lot of memories to cherish. dont u? for those memories we draw, it will surely makes u smile even if u need to cry though =)

cukup dengan segala falsafah dan ayat2 emosi menggamit kalbu diatas, mari kita teruskan segmen ini dengan saya mahu bercerita perihal aktiviti kami adik beradik dan juga disokong oleh segala jenis sepupu saya juga. thanx for the support, people.ape....did u just say, u guys LOVE me? oh kalau begitu, i love u even MORE guys!!

aktiviti kurang berfaedah TAPI boleh menjana perkembangan silaturrahim antara kami:
-------------------------------------------------------------------------
1. bergambar dgn aktif dan ekstrem.
ini mungkin biasa. biasa bagi anda dan mungkin yang lain.pada zaman sekarang, cam-whore didlm family memang normal giler. saya dan rakyat jelata yang disebut seperti di atas tadi, telah dgn jayanya mengsnap gambar secara candid dan control macho/cun pada jumlah yang sangat membanggakan iaitu pada angka 350++ gambar. dan jika dimasukkan gambar yang ditangkap pada hari ini, amatlah tidak mustahil, ia boleh mencecah ke angka 400 puan-puan dan tuan-tuan sekalian.. *bangga sekali duakali* tapi gambar kami bukan setakat senyum atau bersimpuh dan meletakkan tangan di kemaluan (ini bukan lucah, tetapi mmg biasa). susah nk ckp. let the pictures do the talk. here;


* ini mungkin cukup lain daripada yang lain*

* i just love these pics*
notes to the account: jika berminat nak tgk gambar lain, sila rujuk ke mukabuku saya. terima kasih.

2. merakam video ketika sedang memandu secara berbahaya.
sebelum apa2, ini pesanan dari Polis bermisai lentik. sila jgn tiru aksi ini dirumah atau di lebuhraya kerana amat berbahaya. video2 ini dirakam ketika kitorang konvoi ke jb dan seluruh pelosok johor. rumah2 yang berkaitan, boleh mula berbangga sekarang. --ape motif??--. baikk, sbnarnya untuk menghilangkan kebosanan tahap dewa bermata lapan, dan untuk tidak mengsia2kan waktu girang riang gembira hari raya kurniaan Tuhan, inilah hasilnya. jomlah cekidaud.

*walaupon amat berbahaya bagi sesiapa yang kurang mahir, sila abaikan saja. shut up and learn!*


3. sesi burok lantak.
kami sekeluarga memang burok lantak. ade dlm satu hari tu, kita serang 6 stengah buah rumah (mesti musykil tiba2 apesal ade setengah. sebab lagi 1 umah tu xde org, jadi kita cuma menjamu mata sahaja =D ). ok bersambung, dlm 6 stengah buah rumah yang termasuk dalam target serangan pada hari itu, takde 1 pon kitorang missed melantak segala jenis kuih. lepas je bagi salam dan dijemput masuk dengan segala hormatnya, kami terus bukak telap kuih tanpa segan silu! dimanakah menghilangnya segala kesopanan dan ketatasusilaan kami? ah. sape yang bela hantu raya gaknye, smpai makan tak hengat duniaa. dari kuih yang sedap, sampai kuih yang rasa macam x ikhlas je nk hidup, kami persetankan. balun tetap balun. bila balik rumah, dalam hidung dah penuh habuk dan debu kuih juge biskut raya. patot rasa susah gilaaa nak nafas! terus rasa taik hidung mcm dah seminggu tak melombong. ish.

4. aktiviti peribadi dan tradisi.
amaran dari pihak berkuasa: jangan baca ini jika anda mengalami sindrom morning sickness (iaitu ibu2 bunting) atau kerap muntah2 atau tidak tahan godaan atau kekenyangan selepas makan. ini mungkin meloyakan.

adik-adik saya kuat kentut. maka, daripada gas ammonium itu dibazirkan begitu saja, adalah baik jika kita dapat menjadikannya sebagai senjata utama untuk serang hendap. gas ini bisa hilangkan ngantok tahu. lagi2 di musim perayaan, jalan sume pon congested cm nak mamm, ini adelah salah 1 cara yang berkesan. sila try! saya dah kene. blwekk (+_+) aktiviti berbalas kentut secara diam2 ini adalah aktiviti tradisi kami. bila seru tak senonoh datang, maka kami mula menggerakkan usus2 kentut untuk membekalkan senjata. kalau dapat yang bau ala2 je, aku tahan lagi beb. dapat yang bau payau, boleh tahan lagii. bila sampai part bau telur tembelang. peh, boleh terus koma 3 hari di tengah kesesakan lalulintas tu jugakk!!. gile bongakk bau telur tembelang. sakit sial dada. terus rasa maut dah mendekat. tapi, adik2 sangat sporting, jadi saya sangat sayanggg! lakukanlah apa saja, mereka takkan marah. haha.

macham banyaaaaak lagi aktiviti kami yang berpekdah dan tidak mempunyai motif opembunuhan utama. tapi, saya dah recall dan isyarat tidak dapat diterima lagi. mungkin, lepasni kalau tiba2 muncul mentol di atas rambut saya (menunjukkan idea baru timbul yang selalu dalam katun), saya akan mengupdate lagi atau menambahbaik sajalah entri ini.

pembaca dan rakan blogger sekalian, jika anda rasa ini sangat tidak senonoh dan menggelikan jiwa, sila abaikan saja seolah2 saya cumalah tukang karut yang mengarut dan mencarut saja kerjanya. =)
selamat menyambut hari raya minggu seterusnya!

No comments: