KADANG KADANG MAHU JUGA POPULAR SEPERTI TAMAN RASYIDAH UTAMA

PANAS! PANAS! PANAS!!! klik cepat.

Tuesday, September 8, 2009

hey. ade bende nk ckp!

perkara pertama:
arini aku xsekolah. mcm biase, menstrual cramp. tp musykil, nape period kali ni tlalu awal? ah. ah. persetankan. mari menonggeng bersama sama. Jom!

perkara kedua:
nk ke x jadi cikgu? masih dlm dilema. sedang enak diulit selimut tebal td, tibe2 phone ringing dn menunjukkan isyarat sekolah tepon. oh kak piah opis upenye. beliau berkata, sila amik surat sokongan waktu sekolah esok. aduh. perlu ke??

perkara ketiga:
tibe rase mcm nk muhasabah diri. tibeeeeee.. aku pon xtau nape. sbb smlm kot. aku ni phangai dhla cm ci***. mcm manela aku nk didik student aku? mcm mane nk jd role-model diorg? nk jd model pon xlepas ketinggian.ahha~ ok2 berbalik smule kepada cite td. tibe2 rase xlayak jadi cikgu. selalu bemain dlm benak fikiran. ade sesuatu yg mengganggu. mungkin personaliti aku yg kurg seswai? mungkin juga melihatkan anak didik aku yg makin rosak aku buat.?ye, mungkin. bukan cuba mempertikaikan. tp cuma menghuraikan setiap persoalan.

dlm setiap tawa aku bersama mereka, masih ade kerunsingan.
dlm setiap butir bicara untuk mereka, masih ade ketidakpastian.
pada mereka, mungkin ini biasa, cuma norma kehidupan.
tapi bukan aku.
aku mengangkat setiap nilai dalam hidup sebagai satu titik permulaan.
yang pada bila2 masa saja, bole menjadi noktah kehidupan.
think seriously, amal!
if u noe u can, then go on.
my faith on u.
ape yg pasti,
kalau sayang mereka, jgn rosakkan.
lead their way.

*post ini adelah serius. aku kerunsingan tahap maksima.*

8 comments:

Unknown said...

jadi jela cikgu pe salahnya..

asalkan keja halal. skrg bukan senang nk dapat keja.. huhu

macam aku, jadi bibik sampai raya ni. then baru cari keja lain. hehe. ko ngat jadi bibik gaji x masyuk? makan minum tmpt tinggal semua free. sampai ke kotex pun ada orang belikan. ahaha..

Gadis Kecil said...

be good teacher !!
mmg tggjwb nye besar..tp once dpt laksana kn dg baek sgt la ok...

AmalinaOmar said...

olin - mslh cikgu ni, kotex kene beli sendiri. ni pon dh run out of stock dah ni. sbb x gaji lagi! ahha.

iss - insyaAllah.will do. tgh mencari jalan terbaek ni. doakan =)

a shy said...

dear, cuba solat istikharah.
tapi nak urgent ke jawapan nya cz u kan baru je peot ni. he.
discuss dgn parents k?;)
cuma pendapat-an i je.

AmalinaOmar said...

dh discuss dgn parents la shy.. but unfort, dorg mmg nk sgt i jd cikgu. tp u rase, seswai ke? i gile. mcm mane nk jd cikgu *lol*

Nurfatehah said...

ko ajar budak2 pemulihan je laaa.
ekekeke.

Unknown said...

haha.. kesian.. biasa laa tu. keja dulu baru dapat gaji. hehe. aku plak bley mintak gaji advance. haha~

gi kat blog aku, aku buat entry khas pasal maid.

AmalinaOmar said...

teha, aku pon tak terpulih lagi sejak azali, apa machamm??