KADANG KADANG MAHU JUGA POPULAR SEPERTI TAMAN RASYIDAH UTAMA

PANAS! PANAS! PANAS!!! klik cepat.

Sunday, September 20, 2009

bila izrail datang memanggil.

hai malaysia.
hai semua umat Islam.
hai para peraya sekalian.

ok, sempena raya mulia ini, ingin kususun sepuluh jari.
andai ada terkasar bahasa
(i noe who i am, kadang lidah menggerutu berbicara)
andai ada terlanjur tebiat
( i truly noe who i am, kadang perangai kurang semenggah)
oh salah2 kamu, sudah dimaafkan! =)

ok, saya dah tipu pasal tajuk entri kali nie sgt tak bersesuaian sekali. sebenarnya ape yg ingin saya nyatakan adalah, bila "seru raya" datang memanggil.tajuk yang tertera diatas adalah kesilapan teknikal. dan saya sangat malas untuk menukarnya ke bentuk yang lebih sopan dan teliti. maaf.

kalau ingat, sebelum ni saya ada ckp, oh blom ada mood lagi nk raya. tapi pagi2 tadi, bila bgn tido, tros melonjak dari katil tros mandi. apekehal nya semangat waja terus berjuang plak pepagi raya nih. jadi adalah penting diingatkan disini bahawasanya, kesyahduan pagi raya amat mendamaikan (puitis kritis sungguh). kerana? check it out babeh. im goin to list down few things yang menyebabkan raya itu meriah sebenarnya ;)

1. sambal goreng NENEK.
aduh duh duh duh. (~~goyang pinggul~~). sambal goreng nenek adalah yang terbaekk dari ladang. eh bukan, yang terbaekk di alam semesta. percaya atau tidak, suka hati kau lah. menitik air mata makk mengenangkan keenakan sambal goreng nenek. eh eh ni bukan saya sorang saja yg ckp begitu. malah, kazen2 seangkatan saya jua begitu. seperti, kak cik, afiq, bangmir, dan juga yang lain (sbnrnya ramai sgt utk dinyatakan secara meluas disini). nenek, nih amal bagi DUA IBU JARI YANG TERNAIK (mksdnya: THUMBS UP)!! *drooling*

2. dialog yang membuat aku takbur.
dialog 1: eh eh ni cikgu amal ke? ishh xknal dah wak. molek cantik bla bla bla.... (semua jenis pujian die bagi kat aku)

moral of the story: alah malas nk blagak. org memuji, kita menerima. haha. time kasih wak!
-------------------------------------------------------------
dialog 2: eh eh kurusnyaaa amal! dh macam lagi kecil dari adik2.

dialog 3: eh eh amal apsal kurus? kene buli dgn student ke?

dialog 4: eh eh amal ni diet ke? apsal makin mengecut?

dialog 5: eh xckup mkn ke? kurus la haaai. ingtkan adik ke sape tadi. tak kenal dah!

dialog 6: amal, mkn lebih sikit. dh kurus sgt nih. adik2 awak pon lagi besar dari awak.

dialog 7: keciknyee amal. bila gamba dgn afiq, paras bahu saja?? (sila rujuk gmbar dibwh)
moral of the story: ye time kasih semua. memang saya sudah kurus. bukan kena buli. bukan diet. bukan xckup makan. tapi mmg ditakdirkan i slim begini. nampak tak ketakburan berlaku disitu ;P . ok, kidding!
--------------------------------------------------------------
3. orang kata, ini REJEKI!
kalau ikot status, saya masih bujang dan muda. maka amat tidak perlu untuk menghulur angpow. tapi itu kepercayaan cina. sebagai seorang melayu, adat memberi duit raya diaplikasikan terhadap barangsiapa yang telah menerima habuan duit dari titik peluh ketiak selama berkhidmat sendiri. ok, saya sudah kerja. saya kena bagi duit raya. ini masih tak kisah lagi. tapi part paling saya KESAH, saya dah xbole terima duit raya lagi!! wuaaaaaaaa~ tapi org kata, rejeki itu ada. maka, dengan bangganya dinyatakan disini, saya telah dengan jayanya berjaya mengumpul DUA KEPING SAMPUL DUIT RAYA YANG BERISI DUIT RAYA pada hari ini sahaja. alhamdulillah. rejeki..rejeki.. saya tanpa segan silu menerimanya. terima kasih kepada mereka yang masih memahami jiwa kebudak2an saya ini. (nama tidak akan dinyatakan disini atas sebab2 keselamatan dan privasi).


*kalau harinie sudah gembira, apetah lagi esok raya kedua.
im turning 22 y'all!!

2 comments:

dian said...

hepi bcoming bufday kakak!(sje nk tnjukkn anda dh tue)
hehehe..

AmalinaOmar said...

ciss! kita serupaaa. cuma mungkin saya muda sikitt dari kamu.ahha~
oh btw, thanx for de wish!