KADANG KADANG MAHU JUGA POPULAR SEPERTI TAMAN RASYIDAH UTAMA

PANAS! PANAS! PANAS!!! klik cepat.

Wednesday, September 9, 2009

aktiviti rejam hidup2.


life's dull.
without colors.
life's great.
with colors.
time kasih atas segala warna =)

suke! suke! suke!
ahha. apekah??

arini semangat penuh waja pegi sekolah.
mengapakah?
oh hujan pulak kt lua bangunan burok nih.
macam mane nk g ni.
(i smell a lil bit dissapointment there)

smentara tgu hujan reda, dgn segala sukacita dimaklumkan, dah bape bijik semut aku rejam smpai mati untuk PAGI INI SHJ. jgn kate aku kejam. dah tu golongan semut sekalian, apsal ngengade sgt nk masuk dlm laptop aku. xsekolah! xyahla kott nk geget2 wire dlm ni. bongok tau. pastu mulela laptop kuakan noda2 merah mcm the matrix. oh boleh thn celaka jugaklaa..

stop biting, semut!
i DO HATE u!
shuuuuhh~ pegi.pegi.

kisah kedua:
---------------------
on my way back from skewl, di traffic light kaler merah, tym tengah syok korek idung (maklumle tak pose, mari manfaatkan besama.ok, tipu je.) ade seekor makhluk tuhan paling annoying dlm dunie tibe2 je kelepek (ini bunyi dia) atas cermin kereta depan bijik mata aku nih.
"oh bodoh". aku melatah macam ni.
tekejut! ia adelah seekor cicak. oi celakalahhh wahai kamu ya cicak!
dengan segala kudrat yg ade, aku gagahkan jua memikirkan ape nk buat ni.
hati dah kecut semacam seh. sekecut air asam boi di bazar ramadan slrrppp~ *sempat lagi*
dalam pale hoth, cuma ade 2 pilihan:

1. terus keluar dari kereta sepantas tuntas dan cekap dan tinggalkan kereta disitu dan terus berlari selamatkan diri di divider yang berdekatan. pastikan keadaan benar2 selamat dan si celaka itu telah blah, baru bole masuk ke kereta semula. oh, tapi ia akan mengganggu lalulintas. mesti org marah saya nanti sbb diorg kan nk kejar2 g bazar ramadan. konon2 takot ayam percik abis.cis!

ATAU

2. bunyikan hon sekuat hati dan simbah si celaka tersebut dengan air. kalau boleh, halau dengan penyapu lidi. jangan guna penyapu jerami. nanti senang teburai. oh tapi kalau ade lastik cicak, lagi bagus. boleh tros aim die dan tembak sekuat hati. baru die kenal siapa kita. (ni tips ke ape?) oh watever pon, saya tau saya takkan berani berkelakuan sedemikian. sedangkan nk pandang beliau pon saya takot, apetah lagi hendak memukulnya tanpa belas kasihan. cis lagi!

akhirnya, keputusn tlh berada ditgn. neither of those hv i chose. saya bertindak mengikut refleks hati iaitu: menggerakkan atau menekan dan memusingkan segala objek yang ada di sekeliling steering (ape nama bnda tu ah?). ala, yg mcam pedal panjang2 kat tepi tempat steering tu. saya bukak lampu, saya pancit air yg kat wiper tu, saya gerakkan wiper, siap buat high beam lagi. sbb menggelabah ayam sebegitu sekali, saya buat ape yg termampu walaupon agak takde kaitan. lagi best, siap bukak hazard lamp duh! entah kenapa. keco~

dan tamatnya, dari bandar pontian smpai ke kg telok kerang, yang telah mengambil masa selama 15 min (approx.), saya memandu dengan kedudukan kepala yang agak teleng ke kiri. sbb dah takot sgt nk pandangcermin atas kanan tu dimana tempat cicak tu kelepek di awal2 drama tadi. kesimpulannya, smpai hari nie pon, bahu kanan nie sakit lagi sbb tahan teleng kepala selama 15 min. amma innaporinggey. dang~

** muke budak dah takot cicak tahan je nk nanges. burok giler!**

4 comments:

Unknown said...

setahu aku, semut ni pembawa enzim pelupa. ini fakta.

kesian laptop ko. nnt laptop ko jadi pelupa. camne tuh? ko tekan shut-down, laptop ko buat shut-up.

apa kes?

AmalinaOmar said...

kes mahkamah le. xbole bwk bebincang lagi nih. kire dh kes berat. kalau x, shut up n drive! ahha

Unknown said...

hahah. pandai kamu~

upah lawyer aku. ada ni. kita dakwa cik semut.

bengong~

Unknown said...

hahah. pandai kamu~

upah lawyer aku. ada ni. kita dakwa cik semut.

bengong~